Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over tweedehands kinderkleding inbrengen/verkopen

Hoe kan ik mijn tweedehands kinderkleding verkopen?

Zijn je kinderen uit hun kleding gegroeit en wil je op een simpele en snelle manier de tweedehands kinderkleding verkopen? Dat kan bij Jet! 

Maak een afspraak en breng je kleding naar mij toe. Binnen 2 weken hoor je welk bedrag ik wil betalen voor je kleding. Wanneer jij akkoord gaat ontvang je binnen 2 werkdagen het afgesproken bedrag op je rekening! 

Vul het contactformulier in om een afspraak te maken om je kleding in te brengen. Je kunt mij ook een whatsapp bericht sturen om een afspraak te maken. Hoe het precies in zijn werk gaat lees je hier.

Het is niet mogelijk om kleding op te sturen. 

Welke maten kan ik bij Jet inleveren?

Je kunt bijna alle kinderkledingmaten inleveren. Vanaf maat 50 t/m 176 en alles wat er tussen zit. Soms accepteren wij ook kleine dames/heren maten, maar dit gaat altijd in overleg. Heb je andere maten dan hier genoemd? Stuur mij even een whatsapp-bericht of vul het contact formulier in, dan kijk ik samen met jou wat mogelijk is. 

Welke merken kan ik bij Jet inleveren?

Je mag bij Jet alle (kinder-)kledingmerken inleveren. Liever geen items van Primark, Action, Shein of andere chineese webwinkels. Twijfel je over de merken die je wil inleveren? Stuur mij gerust een whatsapp-berichtje of vraag het in het contactformulier, dan kijk ik graag met je mee wat er mogelijk is. 

 

Hoeveel geld krijg ik voor de ingeleverde kinderkleding?

Het bedrag dat jij ontvangt hangt van verschillende factoren af. Je krijgt 30-40% van de verkoopprijs. Bij een hogere verkoopprijs, ontvang je een hoger percentage. 

De verkoopprijs wordt bepaalt aan de hand van:

1. Merk: duurdere merken zullen een hogere verkoopprijs krijgen.

2. Kwaliteit: hoe beter de kwaliteit van de kleding hoe hoger de verkoopprijs

3. Mode: kleding die op voldoet aan het huidige modebeeld krijgt een hogere verkoopprijs

4. Verkoopbaarheid: sommige merken of kledingstukken verkopen beter of makkelijker dan andere of er is meer vraag naar, deze items zullen ook een hogere verkoopprijs krijgen.

5. Uniek: unieke items verdienen een unieke (hogere) prijs. 

Uit ervaring weet ik goed welke prijs past bij welk artikel. Ik bepaal de prijzen dan ook zeer zorgvuldig. Het is dan ook niet mogelijk om te onderhandelen over het bedrag dat je krijgt voor de kleding. 

Wanneer je de tijd en moeite neemt om zelf de kleding via vinted/marktplaats of andere manier te verkopen, kun je er wellicht meer aan verdienen. Echter neem ik jou een hoop werk uit handen en ben je in 1 keer van de kleding af. 

 

Moet ik wachten op mijn geld tot de kleding verkocht is?

Nee, anders dan bij de meeste tweedehands kinderkleding winkels/webshops hoef je bij Jet niet te wachten op je geld tot het item daadwerkelijk verkocht is. Ik koop de kleding (die door de selectie komt) in één keer van je over. Zo weet je snel waar je aan toe bent en heb je snel een extra zakcentje. 

Wat mag ik niet inleveren bij Jet?

Maak thuis altijd al zelf een selectie om te voorkomen dat items niet door mijn selectie komen. Bedenk hierbij of je dit je eigen kinderen nog aan zou doen en of je hiervoor zelf nog zou willen betalen. 

Wat komt zeker niet door de selectie?

  • kleding die stuk is (ook kleine gaatjes)
  • kleding die vies is (ook als de vlekken er nog uit zouden gaan bij het wassen nemen wij deze kleding niet aan)
  • kleding die verwassen is (vale kleuren)
  • kleding die pluizig/pillig is
  • kleding waarvan de opdrukken loslaten
  • kleding van imitatiemerken
  • ondergoed/sokken/maillots
  • kleding die meer dan 3 jaar oud is
  • kleding waarvan knopen missen of de ritsen niet meer goed werken

Soms zal ik kleding niet selecteren ook als deze wel aan de voorwaarde voldoen. Ik maak altijd een weloverwogen keuze welke items ik passend vind voor de webshop.

Wij nemen ook geen slaapzakken en dergelijke aan. 

Kan ik het hele jaar door kleding inleveren bij Jet?

Ja, je kunt het hele jaar door kleding inleveren bij Jet. Dit gaat wel altijd op afspraak en in overleg. Het kan zijn dat ik tijdelijk voor bepaalde maten geen plek heb. 

Verder is het belangrijk om te weten dat ik alleen seizoensgebonden kleding aanneem. 

Januari t/m Juni alleen voorjaar/zomerkleding

Juli t/m December alleen najaar/winterkleding

Wat gebeurt er met kleding die niet geselecteerd word?

Als je bij Jet kleding inbrengt vul je een formulier in. Hierop geef je aan wat je wil doen met de kleding die niet door de selectie komt. Je kunt kiezen uit 3 opties:

  • De kleding weer ophalen
  • Jet doneert de kleding aan een goed doel
  • Je beslist pas als je weet welke items geselecteert zijn.

Wij kiezen diverse goede doelen om de kleding aan te doneren. Wil je een goed doel aandragen? Laat het mij weten! 

Wil je meer weten over het inbrengen van kleding en hoe dit in zijn werk gaat? Lees dan hier alle spelregels. 

Veelgestelde vragen over tweedehands kinderkleding kopen/bestellingen

Hoe weet ik of de kwaliteit van de kleding goed is?

Jet selecteert alleen tweedehands kleding van goede kwaliteit. We streven ernaar om de kleding goed te checken op vlekken en slijtage. Wanneer er bijzonderheden zijn met een kledingstuk zullen we dit altijd vermelden in de omschrijving bij het product. 

Mocht er onverhoopt toch iets zijn misgegaan in de kleding selectie en heb je daardoor een kledingstuk ontvangen dat niet naar wens is? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten, dan kijken we samen naar een passende oplossing. 

Wanneer word mijn pakket verzonden?

Ik streef er naar om binnen 2 werkdagen je pakket op te sturen. Wanneer dit om wat voor reden dan ook niet lukt, zal ik altijd persoonlijk contact met je opnemen hierover. 

Hoelang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

Wanneer ik je pakket heb afgegeven bij PostNL duurt het normaal gesproken 1 à 2 werkdagen tot jij het pakket thuis hebt. Zodra ik je pakket opstuur ontvang je een mail met hierin een track & trace code waarin je kan zien wanneer je pakket bezorgt zal worden. 

Helaas heb ik niet in de hand wanneer je pakket precies zal komen. Dit is mede afhankelijk van de drukte bij PostNL. Het kan dus zijn dat je bestelling wat langer onderweg is. Er zijn een aantal periodes in het jaar dat het drukker is dan normaal

November/December ivm Black Friday en de feestdagen

Juli/Augustus ivm lagere bezetting wegens vakanties bij PostNL

Hou er dus rekening mee dat in deze periodes de pakketjes iets langer onderweg kunnen zijn.

Kan ik mijn bestelling ook ergens afhalen?

Ja, het is mogelijk om je bestelling bij mij op te halen. Als je kiest voor afhalen, neem ik contact met je op om een afspraak te maken. 

Afhalen is dus alleen op afspraak! 

Je kunt je bestelling ophalen op Acaciastraat 8 in Maasbree

Wat zijn de verzendkosten voor een bestelling bij Jet?

Je betaalt standaard €6,95 verzendkosten. Doe je een bestelling met een totaal bedrag boven €50,00 dan zijn de verzendkosten gratis.

Kies je ervoor om je bestelling zelf op af te halen? Dan betaal je uiteraard ook geen verzendkosten!

Kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling retourneren?

Wanneer je bestelling toch niet voldoet aan je verwachting is het mogelijk om je bestelling te retourneren. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om te melden dat je wilt retourneren. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling naar Jet terug te sturen. Het terug sturen is op eigen kosten. 

Als je de bestelling zelf naar mij wil terugbrengen, zullen we hiervoor een afspraak maken. 

Lees hier meer over de voorwaarde van retourneren en hoe het in zijn werk gaat.

Wat is het verschil tussen Jet en Vinted of een andere plek om tweedehands kinderkleding te kopen?

Het kopen van tweedehands kinderkleding kan natuurlijk op heel veel verschillende plekken. Denk aan Vinted, Marktplaats, rommelmarkt of kringloopwinkel. Jet onderscheid zich op een aantal punten:

  • de kleding is zorgvuldig geselecteerd, je komt dus niet voor verrassingen te staan
  • op Vinted, Marktplaats of de rommelmarkt ben je vaak lange tijd bezig met het zoeken naar de mooiste pareltjes. Bij Jet vind je alles wat je nodig hebt overzichtelijk bij elkaar.
  • bij Jet heb je geen gedoe met bieden. Altijd een vaste, eerlijke prijs. Zonder gedoe
  • bij Jet kun je shoppen voor kinderen van alle leeftijden. Van baby tot puber alles op één plek
  • bij Jet verpakken we je pakketjes met zorg en liefde. Geen bestellingen die opgestuurd worden in pizzadozen of vuilniszakken
  • bij Jet heb je de mogelijkheid om te retourneren zonder gedoe
  • bij Jet shop je betrouwbaar (wij zijn aangesloten bij Webwinkelkeur en voldoen hiermee aan alle wettelijke eisen)

Kortom bij Jet shop je tweedehands kinderkleding op één betrouwbare plek zonder gedoe en met persoonlijke service. 

Kun je het antwoord op je vraag niet vinden? Neem dan contact met mij op via het contactformulier of stuur een whatsapp-berichtje